نورزندگی
اجتماعی و خانوادگی

آراستگی ظاهر درطریق جلب و جذب همسر

اینکه زن وشوهر برای داشتن زندگی مشترک و تداوم آن نیاز به تفاهم و اشتراک فکری و علاقمندی دارند، جای سخنی نیست. این دو خود باید خواستار وصل و علاقه مند به پیوند با یکدیگر باشند ، ولی فراموش نکنیم که با رعایت جنبه های مربوط به ظواهر زندگی و سر و وضع خود هم می توان موجبات جلب و جذب یکدیگر را فراهم آورد. بویژه از آن حیث که به گفته معروف بخشی از عقول مرد در چشم اوست.
جلب کردن شریک زندگی تنها با علم، مدرک تحصیلی، زیبایی و ثروت میسر نیست،



ادامه مطلب ...
سه شنبه 8 ارديبهشت 1394برچسب:, :: 12:40 :: نويسنده : مرضیه پورباقر مهنه

مواد آرایشی

- عطر

شايد به نظر رسد كه آراستگي ظاهري فقط مربوط به ديدنيها و آن چه چشم نظاره مي كند باشد ؛ كمااينكه از نظر لغت نيز چنين معنايي از آن برداشت مي شود ولي در عرف و عادت مردم سراسر دنيا ، استفاده از بوي خوش براي خنثي كردن بوي نامطبوع عرق بدن و يا به جهت خوشايند بودن براي خود و ديگري ، امري معمول وعادي است .

 سخن مشهوري بر سر زبان مسلمانان رايج است كه پيامبر اسلام (ص) بيشتر اموال خود را براي استفاده از بوي خوش هزينه مي كرده كه احتمالا از اين روايت امام صادق(ع) برگرفته شده است : « كان رسول الله (ص) ينفق علي الطيب ، أكثر مما ينفق علي الطعام [1]‌» « پيامبر اكرم(ص) براي بوي خوش ، بيشتر از غذاي خود هزينه مي كرد.» از اين حديث شريف به روشني درمي يابيم كه صرف هزينه هر چند مبلغ قابل توجه براي تهيه عطر به منظور پيروي از سنت پيامبر(ص) ، نه تنها اسراف نيست بلكه به آن توصيه نيز شده است .



ادامه مطلب ...
سه شنبه 28 بهمن 1393برچسب:, :: 7:59 :: نويسنده : مرضیه پورباقر مهنه
بیشتر ما خانم‌ها آنقدر که به زیبایی و ظاهرمان اهمیت می‌دهیم برایمان مهم نیست که چه بخوریم و چطور و چه مقدار بخوریم. در صورتی که داشتن تغذیه مناسب، پایه و اساس یک زندگی همراه با سلامت و حتی عاملی مهم در داشتن ظاهری زیباست...
 به همین دلیل انجمن پزشکان آمریکا در سال 2010، هفت ماده غذایی را به خانم‌های سراسر دنیا معرفی کرد تا‌ آنها با خوردن این موادغذایی، زندگی شاد و سالمی داشته باشند:
 
1 - ماهی آزاد
دکتر آندرو ویل می‌گوید که خوردن ماهی‌های چرب سرشار از امگا3 برای خانم‌ها بسیار مفید است و اگر در ترکیب این ماهی‌ها ماده‌ای به نام DHA هم وجود داشته باشد بسیار عالی می‌شود. وی وجود این دو ماده مغذی را که به وفور در ماهی آزاد وجود دارد، باعث حفظ سلامت خانم‌ها در طول دوران بارداری می‌داند. همچنین امگا3 می‌تواند از افسردگی پیش از قاعدگی و پس از زایمان هم جلوگیری کند و یک دشمن جدی برای بیماری آلزایمر به شمار آید. از پروتئین و ویتامین D فراوان موجود در ماهی آزاد هم نمی‌شود چشم‌پوشی کرد؛ ویتامینی که بدن اکثر خانم‌ها با کمبود آن مواجه است.
 
چقدر بخوریم؟
حداقل 2 بار در هفته از این ماهی یا ماهی‌های چرب دیگر استفاده کنید.
 
2..........ادامه


ادامه مطلب ...
پنج شنبه 8 آبان 1393برچسب:, :: 7:30 :: نويسنده : مرضیه پورباقر مهنه

حلوای تیره

 

آرد سفید 2 لیوان  .  شکر 1 لیوان  .  آب  1 و 1/2 لیوان  .  گلاب 1/3 لیوان  .  کره 50 گرم

روغن مایع 1 لیوان  .  زعفران آب کرده 5 قاشق غذاخوری  .  پودر هل 1/4 قاشق چایخوری

 

حلوای سیاه

 

طرز تهیه : برای تهیه شیره حلوا باید شکر ، اب ، گلاب ، زعفران و هل را مخلوط کنید و درون قابلمه ای روی حرارت ملایم قرار دهید تا 5 دقیقه بجوشد ، روغن را نیز داخل قابلمه ای بریزید تا گرم شود ؛ آرد را 2 بار الک کنید سپس داخل ظرفی بریزید و با حرارت کم شروع به تفت دادن کنید.

 

حلوای شیره

 

آرد را انقدر تفت دهید تا رنگ ارد کرم شود ، بسیار مراقب باشید ارد شما ته نگیرد ( با قاشق مرتب ارد را هم بزنید ) ؛ پس از انکه رنگ ارد کرم شد روغن داغ را به ارد اضافه کنید و خوب مخلوط نمائید تا آرد سرخ شود و رنگ آرد طلایی شود.

 

حلوا شیره

 

حرارت را کم کنید و شیره داغ ( مخلوط اب و شکر که از قبل اماده کرده اید ) را اضافه کنید ، پس از اضافه کردن همه مواد را خوب مخلوط کنید سپس کره را اضافه کنید و هم بزنید تا حلوا خودش را بگیرد و به روغن بیفتد سپس حلوا را داغ درون ظرف بریزید و با پسته ، پودر نارگیل و … تزئین کنید.

 

نکته ها : بهترین آرد برای حلوا آرد نان و بخصوص آرد سنگک میباشد ؛ میتوانید این حلوای خوشمزه را با نان شیرینی میکادو ( نان بستنی ) نیز سرو کنید ، برای این کار به همان صورت داغ روی یک لایه نان حلوا بریزید و کامل پخش کنید سپس رویش نان دیگری قرار دهید و پس از خنک شدن بصورت شیرینی برش بزنید.

 

اگر در زمان درست کردن حلوا درون مخلوط ارد و روغن گلوله های ریزی مشاهده کردید با رد کردن ارد از یک صافی بزرگ این مشکل برطرف خواهد شد ، میتوانید قبل از اضافه کردن ارد به روغن یک بار ارد را الک کنید تا این مشکل بوجود نیاید ؛ برای دادن رنگ بیشتر به حلوا میتوانید 2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو در زمان اضافه کردن ارد به روغن بریزید ، طعم کاکائو درون حلوا مشخص نیست !

پنج شنبه 28 فروردين 1393برچسب:, :: 9:33 :: نويسنده : مرضیه پورباقر مهنه

بهشت زير پاي مادران است.

همين و ديگر هيچ

بالاتر از اين چه هديه اي  پروردگار مي توانست در اختيار مادران قرار دهد.

بهشت گواراي وجود همه مادران 

و اين ما هستيم كه همواره نيازمند اهداي دعاهاي پرخير و بركت از سوي مادرانمان هستيم چه آنها كه هستند چه آنها كه ما را ترك نموده و به ديار حق شتافته اند.

حتي نياز نيست كه بگويم التماس دعا مادر!

چون  مي دانم كه هميشه دعاگوي فرزندانت هستي و يقين دارم كه دعايت مستجاب است. 

فقط ميلاد بزرگ بانوي اسلام حضرت فاطمه الزهرا سلام الله عليها را تبريك ميگم و آرزومند سلامتي شما هستم.

سه شنبه 22 مرداد 1392برچسب:, :: 8:36 :: نويسنده : مرضیه پورباقر مهنه

علم بهتر است یا فرزند؟

ظهر سه‌شنبه است. دیرم شده. كلاسم را رها كرده­ام تا پسرم را ببرم دکتر. از سالن اجتماعات مدرسه كه عبور مي‌كنم صدای گفت‌­وگو و خنده و شادی به گوشم مي­رسد. قدري مي‌ايستم و نگاه مي‌كنم گروهي را كه دور هم نشسته­اند و با ورود افراد جديد به پامي‌خيزند و صداي همهمه‌شان بلند مي‌شود. چه خبر است؟ نوشته‌ی روی دیوار مرا از نشست گروهي آگاه می‌سازد كه تا سه سال قبل هم‌كلاس بوده‌اند و امروز را براي تجديد ديدار قرار داده‌اند...



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 11 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 10:57 :: نويسنده : مرضیه پورباقر مهنه

 قند خون مادر بالاست ، دلش اما هميشه (شور) مي زند براي ما ... اشك هاي مادر مرواريد شده است در صدف چشمانش، دكترها اسمش را گذاشتند آب مرواريد ! 

حرف ها دارد چشمان مادر ، گويي زير نويس فارسي دارد! دستانش را نوازش ميكنم ؛ داستاني دارد دستانش ..... وقتي پشت سر پدر و مادرت از پله ها مياي پايين و  مي بيني چقدر آهسته ميره ، مي فهمي پير شده ! وقتي بعد از غذا يه مشت دارو مي خوره ، مي فهمي چقدر درد داره.....
آدما تا وقتي كوچيكن دوست دارن براي مادرشون هديه بخرن ، اما پول ندارن....وقتي بزرگ تر مي شن پول دارن ، اما وقت ندارن ....وقتي پير مي شن ، پول دارن وقت هم دارن ، اما مادر ندارن .....دست پر مهر مادر تنها دستي است كه اگر كوتاه از دنيا باشد ، از تمام دست ها بلندتر است ، مادر تنها كسي است كه مي توان " دوستت دارم " هايش را حتي اگر هم نگويد ، باور كرد ....مادر يعني به تعداد روزهاي گذشته تو صبوري ، به تعداد روزهاي آينده تو دلواپسي ، به تعداد آرامش همه ي خواب هاي كودكانه تو بيداري ، مادر يعني بهانه بوسيدن خستگي دست هايي كه يك عمر براي باليدن تو چروك شد !
اگر 4 تكه نان خيلي خوشمزه وجود داشته باشد و شما 5 نفر باشيد ، كسي كه اصلا از مزه آن خوشش نمي آيد ، مطمئنا مادر است .
یک شنبه 3 ارديبهشت 1391برچسب:نور فاطمه, :: 9:14 :: نويسنده : مرضیه پورباقر مهنه

 

نور فاطمه، نور زندگی

امام صادق(ع) فرمود: پس از اینکه فاطمه دختر پیامبر اسلام(ص) از مادر متولد شد، نوری از آن بزرگوار ساطع شد که وارد خانه های مکه گردید و در شرق و غرب زمین محلی باقی نماند مگر اینکه نور حضرت به آن سرایت کرده باشد. این روایت بر عظمت این مولود مبارک نزد خداوند دلالت می کند. از برکات این نوزاد همین بس که به گلستان رسالت نور و نشاط بخشید و بر خلاف رسم ناپسند جاهلیت که دختر زادن ننگی عظیم به شمار می آمد، کانون وحی غرق در نور و نشاط گشت. در شأن و جایگاه ملکوتی حضرت صدیقه طاهره(ع) همین بس که خدای جهان مژده تولدش را با « انا اعطیناک الکوثر» به رسول خود داد و خیر کثیری را به خاندان وحی عنایت کرد که نسل پیامبر را تا قیامت امتداد بخشد.

 زهرا بسان زنانی نبود که در خانه بنشیند و از مسائل پیرامونش بی خبر باشد بلکه با هوشمندی و آگاهی به تحلیل و تبیین مسائل جاری عصر خود می پرداخت. وی در دوران پس از پیامبر، حمایت از امام بر حقّش، امام علی(ع) را به عهده گرفت. فاطمه مشعل حقیقت را به دست گرفت تا برای توده های مردم که امر بر آنها مشتبه شده بود، موضوع را بیان کند.

 او همچون دیگر افراد بشر، حق خود را مطالبه می کرد، خواه این حق بخشش یا عطیه ای از رسول خدا باشد یا میراث یا حقوق شرعی. مطالبه فدک حق او بود و خطبه فدک پرتوی از انوار زلال هدایت.

چه بسیارند افرادی که با نور فاطمه هدایت شدند و سخنان گوهر بار وی در خطبه فدک راهگشای آنها شد. عبدالمنعم حسن سودانی یکی از آنهاست...

آری:

فاطمه(ع)، نور هدایت است؛

                        فاطمه(ع)، نور حقیقت است؛

                                                   فاطمه(ع)، نور زندگی است.

 

شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:سیاه, :: 9:10 :: نويسنده : مرضیه پورباقر مهنه

 سلامتي و بهداشت : 5 راه‌ حل برای رفع تیرگی اطراف چشم

 

- چرا وقتی به اندازه‌ی کافی می‌خوابیم و زندگی‌مان از تعادل برخوردار است، تیرگی اطراف چشم از بین می‌رود یا کمتر می‌شود؟

- چه راه‌هایی برای رفع یا کاهش این تیرگی وجود دارد؟

تیرگی دور چشم به رنگ‌های مختلف دیده می‌شود: گاهی کبود است و گاه خاکستری تیره یا قرمز مایل به قهوه‌ای. زمانی هم تیرگی اطراف چشم به صورت حلقه‌ای بسیار محو خودنمایی می‌کند.اما یک چیز روشن است، اینکه این تیرگی به هر شکل و رنگی ظاهر شود ناخوشایند است و از زیبایی چشم می‌کاهد.


- سیاهی دور چشم چرا به وجود می‌آید؟



ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 صفحه بعد